Finlàndia

La República de Finlàndia ( Suomi) és un estat del nord-est d'Europa, rodejat pel mar Bàltic al sud-oest, pel golf de Finlàndia al sud-est i pel golf de Bòtnia a l'oest. Per terra fa frontera amb Suècia al nord-oest, amb Noruega al nord i amb Rússia a l'est.
El fred domina gran part de l'any aquest país, cosa que fa que hi hagi una densitat de població molt baixa.
Geològicament, Finlàndia forma part de l'Escut Bàltic, el qual no hi ha experimentat les alteracions que l'han afectat a la península escandinava, de la qual també és el basament, i que n'han modificat l'orogènia. El país és constituït per un gran peneplà, format principalment per materials granítics i cobert d'un gran gruix de sediments fluvioglacials, afectat només per la presència d'algunes fractures resultants de la tectònica terciària i per la gran massa de glaç del Quaternari.

Quan haguem anat a Finlàndia us escriurem coses menys tècniques i més del dia dia, impresions, sensacions...

dilluns, 4 d’agost del 2008

primer dia!!

Tot va anar bé, encara que el noi que facturava no en tenia ni idea i l'avió va sortir una hora tard, vam arribar a Riga a l'hora que tocava i feia un sol espectacular!! El viatge fins a Helsinki ja va ser distret, jejeje el primer borratxo feia espactacle!!
Un cop a Helsinki pluja, però no passa res, després de deixar les maletes a l'alberg vam anar a sopar a un Mc Donald's, allà va comencar la segona part de l'aventura, un tio borratxo i amb una navalla es passejava pel nostre costat, a mi no em feia cap gràcia, vam canviar de planta i esperar que el cambrer "catxes" el fes fora, per sort només va ser un ensurt!!