Finlàndia
La República de Finlàndia ( Suomi) és un estat del nord-est d'Europa, rodejat pel mar Bàltic al sud-oest, pel golf de Finlàndia al sud-est i pel golf de Bòtnia a l'oest. Per terra fa frontera amb Suècia al nord-oest, amb Noruega al nord i amb Rússia a l'est.
El fred domina gran part de l'any aquest país, cosa que fa que hi hagi una densitat de població molt baixa.
Geològicament, Finlàndia forma part de l'Escut Bàltic, el qual no hi ha experimentat les alteracions que l'han afectat a la península escandinava, de la qual també és el basament, i que n'han modificat l'orogènia. El país és constituït per un gran peneplà, format principalment per materials granítics i cobert d'un gran gruix de sediments fluvioglacials, afectat només per la presència d'algunes fractures resultants de la tectònica terciària i per la gran massa de glaç del Quaternari.
Quan haguem anat a Finlàndia us escriurem coses menys tècniques i més del dia dia, impresions, sensacions...
El fred domina gran part de l'any aquest país, cosa que fa que hi hagi una densitat de població molt baixa.
Geològicament, Finlàndia forma part de l'Escut Bàltic, el qual no hi ha experimentat les alteracions que l'han afectat a la península escandinava, de la qual també és el basament, i que n'han modificat l'orogènia. El país és constituït per un gran peneplà, format principalment per materials granítics i cobert d'un gran gruix de sediments fluvioglacials, afectat només per la presència d'algunes fractures resultants de la tectònica terciària i per la gran massa de glaç del Quaternari.
Quan haguem anat a Finlàndia us escriurem coses menys tècniques i més del dia dia, impresions, sensacions...
dijous, 23 d’octubre del 2008
Fotos!!
Ja feia molts dies que haviem de penjar fotos i ningú de nosaltres ho feia! Però avui comencem!!!
dimarts, 12 d’agost del 2008
L'atac dels rens!
...però no us penseu que les excursions van ser del tot plàcides i es que per aquests paratges finesos hi circulen un munt de rens, cosa que ja haviem comprovat conduint per les carreteres lapones! Ara no es el mateix veure'ls a traves del vidre de la furgoneta que en viu i en directe! I és que tot tornant de la nostra primera excursió, per recuperar la furgoneta que tenim dalt d'un dels pocs turons finesos, s´ens posen per davant uns deu rens en linia recta i es posen a correr per travessar la carretera! En aquell moment els nois del grup no les tenien totes, però encara s'atreveixen a fer algunes fotos... Seguim el camí i oh els rens ens esperen al próper revolt, campi qui pugui tenim el grup ben dispers cadascú corre en una direcció, però l'Anna ens guanya a tots! Finalment aconseguim recuperar el cotxe anant camp a través sort que el tenim en una posició forca identificable sota unes grans antenes...
trekking pels parcs naturals finesos!
Ens llevem molt emocionats pel trekking del viatge! Després del llarg dia de cotxe del cap nord necessitem estirar una mica els músculs! I tots a preparant-nos les motxilles per anar a dormir al refugi (ai que no ens hi caben totes les coses)...pero al arrivar al "visitor center" ens diuen que els refugis per quedar-se a dormir queden molt lluny, per les nostres poc entrenades cames... Així que canvi de plans ens busquem una caseta amb sauna inclosa!!! I a fer excursionetes pels paratges finesos tot sabent que a la tornada ens espera una sopeta calenta i una sessió de sauna, com uns senyors!
Visita al Cap Nord
Ja que tenim temps, anirem a explicar les aventures per la Lapònia.
Després d´un llarg dia per la carretera per tal d´arribar a Nuorgam (la ciutat més al nord de la UE) vam tenir la "brillant" idea d´anar al Cap Nord (el punt més al nord de la Europa Continental).
Tot i els quasi 800 km que vam fer aquell dia, tots ens guardem un record preciós. Les visites durant el camí del fiord norueg són increibles, clar que amb el que costa arribar a aquelles terres...
Això sí, si teniu intenció d´anar-hi, prepareu la butxaca, que aquests noruegs fan pagar per tot, per respirar i tot, quasi jajajajaja
Properament, inclourem alguna foto de les vistes espectaculars
Després d´un llarg dia per la carretera per tal d´arribar a Nuorgam (la ciutat més al nord de la UE) vam tenir la "brillant" idea d´anar al Cap Nord (el punt més al nord de la Europa Continental).
Tot i els quasi 800 km que vam fer aquell dia, tots ens guardem un record preciós. Les visites durant el camí del fiord norueg són increibles, clar que amb el que costa arribar a aquelles terres...
Això sí, si teniu intenció d´anar-hi, prepareu la butxaca, que aquests noruegs fan pagar per tot, per respirar i tot, quasi jajajajaja
Properament, inclourem alguna foto de les vistes espectaculars
Bon dia des del taller!!!!!
Després d´una setmana per la Lapònia més feréstega on hi ha més rens que persones hem tornat a la civilització i oooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!! Incident amb la nostra estimada furgo, la porta del maleter no es pot obrir.
Ahir ja vam haver de recorrer a la nostra inventiva per treure totes les maletes, menjar,....
I avui de bon matí estem al concesionari de la Wolksvagen per tal de solucionar el problema, però despés de 1 hora no tenim noticies. Per sort tenim internet, cafè i calor.
Seguirem informant.....
Ahir ja vam haver de recorrer a la nostra inventiva per treure totes les maletes, menjar,....
I avui de bon matí estem al concesionari de la Wolksvagen per tal de solucionar el problema, però despés de 1 hora no tenim noticies. Per sort tenim internet, cafè i calor.
Seguirem informant.....
dilluns, 4 d’agost del 2008
Bon dia Helsinki!!
El dia es lleva amb pluja i son, però després d'un bon esmorzar hem caminat dia i tarda, esglésies, catedrals, mercat, port i més mercats de fusta "cucus"
i dinar en un bar dún kosovar simpàtic!
A la tarda ja feia més bon tempshi hem vist, la universitat, la placa del parlament, la biblioteca i un cafetó preciós per descansar!
De moment la ciutat no ens fa el pes, però ho confirmarem demá!
Bona nit!
i dinar en un bar dún kosovar simpàtic!
A la tarda ja feia més bon tempshi hem vist, la universitat, la placa del parlament, la biblioteca i un cafetó preciós per descansar!
De moment la ciutat no ens fa el pes, però ho confirmarem demá!
Bona nit!
primer dia!!
Tot va anar bé, encara que el noi que facturava no en tenia ni idea i l'avió va sortir una hora tard, vam arribar a Riga a l'hora que tocava i feia un sol espectacular!! El viatge fins a Helsinki ja va ser distret, jejeje el primer borratxo feia espactacle!!
Un cop a Helsinki pluja, però no passa res, després de deixar les maletes a l'alberg vam anar a sopar a un Mc Donald's, allà va comencar la segona part de l'aventura, un tio borratxo i amb una navalla es passejava pel nostre costat, a mi no em feia cap gràcia, vam canviar de planta i esperar que el cambrer "catxes" el fes fora, per sort només va ser un ensurt!!
Un cop a Helsinki pluja, però no passa res, després de deixar les maletes a l'alberg vam anar a sopar a un Mc Donald's, allà va comencar la segona part de l'aventura, un tio borratxo i amb una navalla es passejava pel nostre costat, a mi no em feia cap gràcia, vam canviar de planta i esperar que el cambrer "catxes" el fes fora, per sort només va ser un ensurt!!
dissabte, 2 d’agost del 2008
HORES ABANS!!!!
Ja falten poques hores, de moment tenim molta calor, però esperem que a Finlàndia estarem més fresquets!!
Ja anirem escrivint sobre la marxa!
Ja anirem escrivint sobre la marxa!
dijous, 31 de juliol del 2008
Hola a tots companys!
Hola companys!! Us escric des de les oficines "calentes" del ajuntament de granollers!!! Aquí fa una calor insuportable, i no tenim aire acondicionat!!! aire acondicionat no tenim!!!
Doncs res, que ens veiem a l'aeroport nois! Diumenge!!! Que bé , quina il·lusió no??
Doncs res, que ens veiem a l'aeroport nois! Diumenge!!! Que bé , quina il·lusió no??
dimarts, 22 de juliol del 2008
Últims dies!
Hola a tothom!
Ja ens queden pocs dies per marxar i ara bé aquell moment tan complicat, què ens hem d'emportar? farà fred? farà molt fred???? De moment no ho tenim clar, només que d'aquí 10 dies ja serem a Finlàndia, esperm!
Ja ens queden pocs dies per marxar i ara bé aquell moment tan complicat, què ens hem d'emportar? farà fred? farà molt fred???? De moment no ho tenim clar, només que d'aquí 10 dies ja serem a Finlàndia, esperm!
dilluns, 14 de juliol del 2008
Últimes coses importants!
Núria Rubio t'en cuides tu de la farmaciola?
El meu pare i me mare ( en jordi i la concepció) ens poden baixar a tres persones a l'aeroport el dia 3. L'Anna ja estara des del dia 2 en terres granollerines!!!
Altres coses importants?
El meu pare i me mare ( en jordi i la concepció) ens poden baixar a tres persones a l'aeroport el dia 3. L'Anna ja estara des del dia 2 en terres granollerines!!!
Altres coses importants?
divendres, 11 de juliol del 2008
Queixa!!!!
Posu una queixa perquè ha desaparegut la meva carpeta de l'E111 i savolina!!! Pq no i es???????????
muamuamua
muamuamua
dijous, 10 de juliol del 2008
dimarts, 8 de juliol del 2008
dissabte, 5 de juliol del 2008
Tren
divendres, 4 de juliol del 2008
Mil Llacs
dijous, 3 de juliol del 2008
Subscriure's a:
Missatges (Atom)



