Finlàndia
La República de Finlàndia ( Suomi) és un estat del nord-est d'Europa, rodejat pel mar Bàltic al sud-oest, pel golf de Finlàndia al sud-est i pel golf de Bòtnia a l'oest. Per terra fa frontera amb Suècia al nord-oest, amb Noruega al nord i amb Rússia a l'est.
El fred domina gran part de l'any aquest país, cosa que fa que hi hagi una densitat de població molt baixa.
Geològicament, Finlàndia forma part de l'Escut Bàltic, el qual no hi ha experimentat les alteracions que l'han afectat a la península escandinava, de la qual també és el basament, i que n'han modificat l'orogènia. El país és constituït per un gran peneplà, format principalment per materials granítics i cobert d'un gran gruix de sediments fluvioglacials, afectat només per la presència d'algunes fractures resultants de la tectònica terciària i per la gran massa de glaç del Quaternari.
Quan haguem anat a Finlàndia us escriurem coses menys tècniques i més del dia dia, impresions, sensacions...
El fred domina gran part de l'any aquest país, cosa que fa que hi hagi una densitat de població molt baixa.
Geològicament, Finlàndia forma part de l'Escut Bàltic, el qual no hi ha experimentat les alteracions que l'han afectat a la península escandinava, de la qual també és el basament, i que n'han modificat l'orogènia. El país és constituït per un gran peneplà, format principalment per materials granítics i cobert d'un gran gruix de sediments fluvioglacials, afectat només per la presència d'algunes fractures resultants de la tectònica terciària i per la gran massa de glaç del Quaternari.
Quan haguem anat a Finlàndia us escriurem coses menys tècniques i més del dia dia, impresions, sensacions...
dimarts, 12 d’agost del 2008
L'atac dels rens!
...però no us penseu que les excursions van ser del tot plàcides i es que per aquests paratges finesos hi circulen un munt de rens, cosa que ja haviem comprovat conduint per les carreteres lapones! Ara no es el mateix veure'ls a traves del vidre de la furgoneta que en viu i en directe! I és que tot tornant de la nostra primera excursió, per recuperar la furgoneta que tenim dalt d'un dels pocs turons finesos, s´ens posen per davant uns deu rens en linia recta i es posen a correr per travessar la carretera! En aquell moment els nois del grup no les tenien totes, però encara s'atreveixen a fer algunes fotos... Seguim el camí i oh els rens ens esperen al próper revolt, campi qui pugui tenim el grup ben dispers cadascú corre en una direcció, però l'Anna ens guanya a tots! Finalment aconseguim recuperar el cotxe anant camp a través sort que el tenim en una posició forca identificable sota unes grans antenes...
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
4 comentaris:
Hola Annita, jo cada dia em connecto per veure que fas, m'alegro que tot us vagi tant bé.
Cuida't molt i ens veiem a la tornada, perquè tornaràs , oi??????
Apali ptns des de platja d'Aro
Hola Montse!
Ja som a casa!! Nio podiem escriure gaire xq molts dies no teniem internet, era molt salvatge!
Jo dimarts ja vaig a treballar!
Petons
Si... ja som a casa :( I treballant des d'ahir, noooooooooo :(
Siiii ja hem arribat!!! Però de totes maneres ha anat mbe el viatge i sempre guardarem el record i ara a treballar jejeje que també s'hi està bé, retrobar-se amb els companys de feina i explicar les batalletes del estiu mentre esmorzem!!!
un petonet
Publica un comentari a l'entrada